Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Att sälja plantor och fröer..., hur skicka??
          cinacarina
          Inlägg 22-08-2003, 08:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 2 065

Är det någon som har erfarenhet av att sälja småplantor och fröer till andra? Jag funderar på hur man bäst packar och skickar de små så att dom klarar frakten ordentligt.

rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          cissi i onsala
          Inlägg 23-08-2003, 08:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 1 947

Jag har både fått och skickat, sätten är många och det mesta tycks funka, håller med om att växter är tåliga. Bäst är att få bort så mycket jord som möjligt(väger och kan innehålla mer än man vill betala för). Många klipper ner växten hårt om den är stor. Alla har dock använt blött papper närmast växten, en del plast, andra aluminiumfolie. Bäst har de varit som haft papper med plast runt bara rötterna och så tejp hårt runt så det ej skall läcka och så in i plastpåse igen.

Många har använt lite hårdare emballage, men det väger ju och tycks inte behövas som skydd, däremot kuvert kan gå sönder av fukten, ett tips är att tejpa alla kanter som skydd. Några bra varianter har varit att klippa av mjölkkartonger och använda som skydd, lika så hade någon delat en brun postpåse(sådan som har klips att stänga men ej är madrasserad) och delat den på längden, den är ju lite styvare.

Det som är viktigast tycker jag är att man vågar, de som får blir ju så glada, det är så härligt att gå ut till brevlådan och finna kuvert med växter, det piggar upp.

Jag fick ett toppentips, men det kanske ni alla redan vet, att småplantor som är inslagna i fuktigt papper och plast klarar sig ca en vecka i kylen.

--------------------
          Hälsn Cissi i Onsala
          CITAT

Folk borde byta problem med varandra. Alla vet ju hur man skall lösa andras problem.
          Ur:  Göteborgsposten, PS.

Och det är ju det vi gör här!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 20:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon