din dotter vill nog flytta hemifrån (vet jag egentligen inte, men det brukar man vilja, jag är bara ett år äldre och vill jättegärna bort även om det inte är något fel på föräldrarna), det är nog bara ekonomin och att det är så svårt att få tag på en lägenhet som sätter stopp, annars hade hon nog varit utflugen för länge sedan. Hennes rum är hennes angelägenhet, om du tröttnar på saker kan du bara samla ihop och slänga in i en hög, konfiskera kan du lätt riskera att infektera relationen med, hon är myndig och det är hennes egendom. Men jag tycker du kan kräva att det iaf inte ska stå mat därinne som är gammal, prylar och kläder är hennes sak, bara att stänga dörren. Att låta henne tvätta själv är väl en bra idé, men då ska väl resten av den vuxna familjen också göra det i rättvisans namn? Tycker det är lite underligt med att ha det så stökigt när man ändå är vuxen, det brukar höra till 16 år eller så. Prata med henne på ett snällt och trevligt vis så slipper båda bli arga, försöka duger.
--------------------
Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs
|