Vi har tyvärr inget badkar. Ibland när man är lite frusen önskar man att vi hade så man kunde lägga sig ner i ett skönt skumbad eller örtbad och därefter ta en durch. Vi har pratat om att köpa ett för det finns plats men just nu är det altanen och ny spis som är viktigast.
Angående personer som "stinker". Man kan ju stinka p.g.a. av dålig hygien och man kan stinka av för mycket parfym också. Hade en arbetskamrat som luktade en hel parfymaffär men jag sa till att det var lite för mycket och sedan har vi en som är allergisk, det måste man ju tänka på också. Hon tog inte illa upp och nu är det bättre. De som stinker på grund av annat känner nog inte alltid det själva för de är så vana vid lukten. Behöver ju inte bero på att de inte durchar kan vara annat också. Jag tycker gott man kan påtala detta i en vänlig ton och när man är ensam med personen i fråga. Jag personligen har sagt till en av mina arbetskamrater, att om han känner att jag luktar typ från munnen så ska han säga till och det har han lovat. För man känner inte det så bra själv.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|