Ungefär som jag då. Några riktiga festväskor, så sällan använda att dom räknar jag inte. Annars tror jag att jag har sex stycken vardagsväskor. Tre av varje sort i ljusare eller mörkare färg till årstid.
Jag har en lite elegantare business-väska när man är lite mera uppklädd och en mera vardagsväska när man är ute på fritidsaktiviteter. Sedan har jag en pytteväska som bara rymmer plånbok och nycklar med långt axelband. Den använder jag när jag julhandlar eller går på marknader och det är mycket folk.Brukar hänga den under kappan eller jackan så att ficktjuvar inte skall ha det så lätt.
I de andra väskorna vill jag skall ha tre styva fack. Ett där jag kan lägga viktiga kvitton jag behöver spara. Ett där det i varje väska ligger tandborste och liten tandkrämstub, kam , spegel och ett litet läppstift.
I det tredje facket finns det jag flyttar mellan väskorna när jag byter.
Plånbok, extra myntfack, samt nyckelhållare i läder. Nyckelhållare vill jag alltid ha eftersom nycklar tar sönder både foder i fickorna och skrapar handväskorna inuti. Det extra myntfakcet för att spara på plånboken så att den inte går sönder.
En handväska som inte har separat mobiltelefonficka köper jag inte.
Jag har också en liten sminknecessär som jag kan lägga i om jag vill, men den tar jag inte alltid med mig. På vintern finns alltid en låsspray med också.
Av modellerna så vill jag ha väskor man kan ställa ifrån sig utan att de välter. Och så gillar jag inte djupa säckar. De skall vara grunda. Det gör att jag hittar grejor i handväskan även om det är beckmörkt ute. Annars som Stina. Jag vill också kunna hålla väskan i handen och när jag vill, hänga den på axeln.
Materialet är aldrig konstläder. Antingen läder vilket jag gillar bäst eller tyg.
Ingen i min familj skulle en våga peta på min handväska utan att be om lov. Förr var det den enda privata sfär man hade.
När barnen var mindre så var väskorna större och då fick man gömma allt som man ville ha ifred där. Tex reservfikakbrödet för gäster låg där.
Annars existerade det inte
USB-minnet med mina e-legitimationer lägger jag aldrig i handväskan pga stöldrisken. Det har en lång halskedja och är avslutningsvis nedstoppat i BH:n, viket jag anser är det säkraste stället.