CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 20:27)
Blir lite nyfiken eftersom in ung man i min närhet yttrade något om tjejer och deras handväskor.............
Och en något äldre herre sa något om att handväskan speglar damers värderingar i övriga saker också, kan det stämma?

OK hjälp mig med lite argument mot dom här då, jag går bet.
Bland annat säger herrarna att just handväskan speglar tjejen/damen i övrigt.
OCh så kommer en massa generaliseringar. Allt eftersom jag protesterar och säger så är jag inte alls, så kommer svaret: Du ja, men du är ju inte "normal"
Bland annat säger de.
En organiserd handväska tyder på ett organiserat liv, kanske pedant
En tjej som kommer med färgmatchad handväska varje dag prioriterar mode så starkt att de aktar sig. (stort klädkonto)
Utan handväska: Ta mig som jag är annars får det vara, gott självförtroende.
Stor sliten handväska med mycket innehåll som säkert legat där flera år: Handväskan är min nalle/mascot. Tjejen skulle vara lost utan handväska. Kanske lite osäker
Kaos i handväskan men hittar ändå: Klarar många bollar i luften, presterar mycket på jobbet. Är den typen som bränner ut sig.
Hittar inte ens en gång plånboken i handväskan även om den är organiserad : SKulle förmdodligen inte hitta glasögonen på näsan heller, eller glömma var de parkerar bilen. Begynnande alsheimersz light.
Kaos i handväskan och hittar ingenting: Förmodligen har de städhjälp hemma eller skulle behöva sådan.
Stor , fräsch organiserad handväska med mycket grejor : Mary Poppinstyp som klarar alla eventualiteter även ett tredje världskrig och kan koka soppa på en spik. man är säker i hennes sällskap men får inte mycket att säga till om.
Och tjejer som vaktar sin handväska som om den innehöll statshemligheter har den som sitt sista revir. De låter andras skrida över en massa andra gränser men har handväskan som sitt sista "hemliga rum" ingen får se. Snäll tjej som det är lätt att lära känna.
Nu behöver jag lite motargument, för tom jag kan bli tyst ibland. Jag påstår att herrarnas empiriska undersökning inte stämmer alls.