CITAT (Leia @ 06-09-2006, 18:22)
CITAT (fruberglund @ 06-09-2006, 14:35)
Och varför skulle ni inte berätta för nån, skulle ni skämmas över att vara gifta? Det låter precis som ni tycker det är fult att vara gift, det gör mig ledsen.
Självklart blir det ingen hemlighet EFTER vi har gift oss, men som någon skrev vill vi inte ha en massa stohej med svensexor och möhippor, vi vill heller inte ha någon stor fest, och vi vill inte ha presenter.
Jag tycker inte att det är FULT att vara gift, men det betyder faktiskt inget för vårat förhållande om vi är gifta eller ej.
Vi har redan ett testamente som skrevs innan vi fick barn, men nu är sitsen annorlunda. Om någon av oss dör så ärver sonen oss, det skulle då innebära att eftersom han inte är myndig skulle en överförmyndare tillsättas för halva bohaget och tillgångarna. Vi vill inte ha det så, den som blir kvar vid ett ev. dödsfall vill kunna bestämma över våra tillgångar själv utan någon utomståendes inblandning.

Då ber jag om ursäkt att jag missförstod. På dig lät det precis som att det skulle vara hemligt sen också, att ni inte skulle berätta alls att ni gift er.
Att man vill gifta sig borgerligt och utan ståhej respekterar jag helt.
Anita Gg - Nej, man älskar knappast varandra mer med ett stort bröllop och det var inte min åsikt heller. Själva hade vi ett litet bröllop med 30 gäster, bara familjen och närmaste vännerna, de vi älskar mest ville vi självklart dela vår stora dag med. Att andra inte vill det är deras ensak men personligen skulle jag tycka det var väldigt tråkigt om t.ex. min syster eller en nära vän gick och gifte sig utan att jag fick vara med på bröllopet. Presenter, möhippor m.m. kan man faktiskt undanbeda sig om man allvarligt inte vill ha sånt.
För oss är det skillnad på att vara gift och inte gift...jodå, jag kan ärligt säga att jag älskar min man liiiiite mer nu när vi är gifta men fråga mig inte varför för det kan jag inte svara på...känns nog lite mer som vi "hör ihop" nu
Leia - har ni barn så förstår jag ert resonemang angående arv osv. Barn komplicerar ju såna saker ytterligare, hur underbara de än är
Lycka till hur ni än gör!
Och du, det är underbart att vara gift och få kalla sig FRU även fast det kanske kvittar för dig