CITAT (Kakaduan @ 07-09-2006, 11:49)
Det känns som om några här tycker att man kastar skit på det de värderar högt, bara för att man inte har samma prioriteringar - DET känns trist. Bara för att man inte kör hela racet med kyrka, klänning, gäster, etc behöver ju inte det betyda att det "bara (!) handlar om pengar"?!!!!! Var och en gör som den vill av sina egna skäl. Den anmärkningen gjorde MIG riktigt ledsen.
Jag gifter mig nästa onsdag. Det blir bara jag och min man eftersom vi varken har råd eller lust att göra på något annat sätt. Vi gör det för att vi vill leva med varandra och befästa det inför varandra - ingen annan. Vad gäller att det bara skulle handla om pengar så är det faktiskt att visa kärlek det också - att se till att det finns en trygghet med pengar och boende för ens partner om det händer något!
Vi gifter oss på kommunalkontoret och det kostar ingenting för den som är skriven i kommunen. Varför uppfattas ett enkelt bröllop som att man "smusslar", förresten?
Nu vet jag i alla fall att det finns minst EN som tycker att det jag såg fram emot är "trist", "oromantiskt" och "bara handlar om pengar"...
en konfunderad
Kakaduan
Kärleken är det viktigaste, och om det är det som är er anledning har ni världen bästa anledning att gifta er.
Grattis kakaduan och håll honom nära dig, krama honom ofta och när du inte kan krama tänker du en kram åt honom.