Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103
Vi funderar på att gifta oss borgeligt av juridiska skäl. Vi är båda av den åsikten att vi inte tror att vi skulle älska varandra mer för att vi förlovar oss eller gifter oss. Men om vi uppfattat det rätt så är man mer skyddad som gift än som sambo, om den andre skulle avlida. Vi ska behålla våra namn som det ser ut i dag, och vi kommer nog inte ens tala om det för släkt och vänner(?). (jag vet att det låter oromantiskt, men vi älskar varandra ändå! ) Är det tingsrätten man vänder sig till då? Kostar det något med en borgelig vigsel?
Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103
CITAT (fruberglund @ 07-09-2006, 10:09)
Och du, det är underbart att vara gift och få kalla sig FRU även fast det kanske kvittar för dig
Den dagen jag kallar mig FRU finns inte, hur gift jag än är! Skulle kännas som om jag vore en gammal tant om jag titulerade mig så . Jag vill behålla mitt eget namn för det är JAG, byter jag namn känns det inte riktigt rätt tror jag. Skulle dock vara enklare att ha samma namn i familjen, men sonen-som har mitt namn- tvärvägrar också att byta! Skulle eventuellt kunna tänka mig dubbelnamn dock....
Men det är jätte bra att det känns bra för dig att kalla dig FRU, det menar jag ärligt, för vi är alla olika!