CITAT (hav @ 08-09-2006, 10:45)
Jag har läst dina länkar och jag hittar ingen anknytning till kopplingar till Sverigedemokraterna.
Politik blir lätt infekterat så jag tycker inte att man ska dra till med såna där överväxlar - att Folkpartiet skulle dra till sig Sverigedemokrater. Det är helt grundlöst.
Däremot har väl både Folkpartiet och Centerpartiet blivit tydligare med att de är borgerliga partier. Det kan väl göra att många blir vilsna i ´sitt´parti. Liksom många väljare är vilsna i vilket parti de än tillhör. Jag tycker det är svårt att hålla med om allt som menas i det parti jag röstade på för tillfället.
Just det, när moderaterna gått mot mitten så har samtidigt centerpartiet och folkpartiet gått kraftigt åt höger och samtidigt har sverigedemokraterna officiellt tonat ner sin främlingfientlighet. I valrörelsen debatterar socialdemokraterna och moderaterna endast med varandra, de tycker inte att debehöver profilera sig mot några andra partier. På samma sätt är det bara centerpartiet och folkpartiet som valt att debattera med och profilera sig mot sverigedemokraterna. Att sedan organiserade folkpartister och organiserade sverigedemokrater är bittra fiender är en annan sak, från fraktionsstriderna bland vänsterpartierna har man ju tydligt sett att de bittraste fienderna oftast står ideologiskt närmast varandra. När folkpartiet tappar väljare i
opinionsundersökningen under spionskandalen, så är det sverigedemokraterna som ökar.