Ester: Blir dina katter inte dåliga av Clematisen? Har hört att den ska vara lite giftig. Har en kaprifol på tomten nu men den ser så trist ut nertill. Så jag ska nog försöka hitta nöåon Clematis som blir fin. Den kommer att sitta på utsidan med myggnät nertill så katterna inte kommer åt den för jag vågar inte chansa då mina katter äter på diverse blommor, även oäkta fast de alltid har tillgång till gräs.
Jag ska nog satsa på viltvin, det ser så fint ut nu på hösten också. Kattgården sitter i gästhuset som är falurött så den röda vackra färgen kanske försvinner lite men det blir nog fint ändå.
Min ena katt blir lite aggresiv på valerinan så jag vill inte ha det i kattgården och jag har hört att kattmynta sprider sig för mycket.
Har några trädgårdsroser i kattgården och jag tänkte ha någonting till. Har funderat på kantknapetas men den är lite tråkig. Gillar verkligen Daggsalvia men den är tydligen bara ettårig oftast.
Vill inte att det ska dra till sig för mycket bin och har hört att Lavenderna ska göra det så den går bort.
Tack för svaren!
|