Hej,
alldeles ny medlem här!
Jag är en snart 40-årig tjej, lyckligt gift sen - fåsenu - 9 år, inga barn, 3 katter (1 har jag som avatar). Bor i zon 3 - tror jag - har inte riktigt koll på zonerna...

Har inte ens en balkong för tillfället så krukväxter är det gröna jag har.
Jobbar som veterinär på en liten klinik, pysslar med mycket, bland annat miniatyrer och pärlor. Läser mycket. Ofantligt mycket. Minst en bok om dagen (utom om livet inte tillåter, men då blir jag lite kinkig

). Gärna deckare (klassiker och moderna), historia, fantasy, sci fi, gamla barnböcker, biografier, växtböcker, kattböcker mm mm mm...
Lyssnar mycket på musik, mest EBM, electron och industri, men även bland annat gammal jazz, punk, visor och Johnny Cash... Jaja, jag vet att det bara är förvirrande men ändå!

Älskar höst och mörka kvällar, vill ha riktigt snöiga vintrar, fnattar lyckligt runt när det blir vår och letar vårtecken och tycker inte om sommarvärme. Kan bero på att jag är född och delvis uppvuxen i Tornedalen (med meänkieli och allt).
Oj, det blev visst rätt långt... Men då vet ni en sak till jag gillar - att babbla!