Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
Att Resa Är Att Leva
På grund av en förkylning har jag varit tvungen att stanna hemma idag. Tiden har jag spenderat med att kolla på bilder jag tagit på mina resor i år. Tänkte att jag kunde dela med mig lite, även då bilderna har några veckor/månader på nacken
I denna tråden hade jag tänkt lägga upp bilder från resor och dylikt Dessutom kommer jag så ofta jag kan uppdatera med nya bilder, bl.a från Turin (oktober) och Kina (våren 07) men även från olika delar av Svea Rike Hoppas ni gillar det.
Jag börjar med lite Balibilder tagna med Canon EOS 350D (värd varenda krona)
Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
50 mm objektivet till canons eos-modeller är oerhört skarpt, helt jämförbart med de dyrare objektiven. Det som gör 50 mm så fantastiskt är att den är så otroligt billig, bara runt 1000-lappen
Har du ett pol.filter under en blå dag så blir även vita byggnader krispigare och du får den där vykortsblåa färgen, dessutom hjälper den till att ta bort "störningar", fusk enligt vissa men det anser inte jag. Brukar alltid fixa till färgbalansen lite grann ifall jag klantat mig. Andra filter som kan rekomenderas är ett skylightfilter
Skärpan kan man fixa till på photoshop under länken filter > sharpen > unsharp mask. Jag brukar alltid lägga till lite skärpa då kitet jämfört med det fasta 50 mm är under all kritik