Jag har aldrig förut varit en vän av campandet.
Men när vi sålde stugan för 2 år sedan då började vi tänka på husbil. Vi hyrde en och åkte runt i Skåne och tyckte det passar oss.
Vi letade efter en lämplig bil men hittade ingen som passade oss och där även priset stämmde.
Men så bestämmde vi oss för att inte köpa. När man räknar in allt, försäkring, skatt och uppställningsplats måste man också ha osv
Så i år skulle vi hyra en husbil igen och gjorde det också. Men kort därefter läste ja en annons och vi tittade på bilen. 1 dag senare var den köpt.
Och nu har vi redan hunnit att byta upp oss. Och vi har hunnit med några turer med bilen också (Norrland, Småland, Skåne, Dalsland och så Tyskland)
Min sambo har ju haft husvagn i många år men ingen av oss vill ha det nu. Även om det är enklare när man står på campingplatsen och vill åka någonstans.
Men så åker vi ju då och då till tyskland och då är det bättre med husbil. Eller som för 1 1/2 vecka sedan när vi åkte till Dalsland och plockade svamp. På vägen hem stannade vi många gånger i skogen och gick och plockade lite till. Vi vill ju inte bara åka till ett ställe och stanna där utan vi vill stannar där det precis då passar oss.
Det blir säkert en tur till nu på hösten till tyskland. Har ju många trädgårdsvänner i norra Tyskland som planerar den ena träffen efter den andra. Nästa träff är nog i Hannover, en mat och vinträff.....
Så jag har ändrat mig mycket vad camping anbelanger. Eftersom min hälsa är dåligt så slutade jag att resa. Och nu har jag varit ute på några turer redan i år men jag behöver inte packa så mycket, allt finns ju i bilen.
Härligt säger jag
Elisabeth
|