CITAT (titti49 @ 13-09-2006, 09:06)
Persson!
Har inte råd med sidbyte= sämre inkomst som förtidspensionär och arbetsskadad-kan ej jobba även om jag skulle vilja alltså får jag sämre ekonomi
Mannen som riskerar att bli arbetslös på gamla dar vid en ev lågkonjunktur=sämre A-kassa, högre kostnad och minskad avdragsrätt till fackavg.
För oss ger det inga 1000:- mer i plånboken varje månad,istället får vi betala för att ex. Maud Olofsson ska slippa putsa fönsten i framtiden och dom övriga får mer i plånboken Oss ger det 2000:- mindre varje månad och alla ni som tror att ni sitter så säkert på era jobb-det händer fortare än man tror att företag går i konkurs,läggs ned eller att man drabbas av sjukdom och med en borgerlig regering så sitter man då på pottkanten trots att man arbetat en stor del av sitt vuxna liv
Reinfeldt medgav ju i debatten att det endast skulle bli 500:- i sänkning per person men att i ett hushåll med två arbetande blir det + 1000:- tot.
I ett hushåll med ex. två arbetslösa - 2000:-
Tror inte att fler får arbete med en annan regering isåfall måste dom bearbeta företagen att anställa fler och det går ju inte för då får dom mindre vinster, bättre att utnyttja arbetskraften så länge den håller och sen slänga ut dom när dom inte orkar hålla takten
Bra inlägg,Titti!!
Jag är fortfarande helt frisk och jobbar på och räknar iskallt med att kunna göra det till pensionen..men vem vet vad som kan hända!!
Okey,jag är frisk och stark...men dom här senaste åren i en privatiserad verksamhet i en borgerlig kommun gör att jag börjar bli så själsigt less!!
Det ska snålas på allt..vi är färre personal men med mer arbetsuppgifter!
Vi kan få spendera pengar om det är nåt som syns utåt..nåt som kan hjälpa företaget att vinna nästa anbudsomgång!
Men för övrigt är det så snålt så snålt...och det som stör mej mest är att man försöker gå med vinst på våra boendes matpengar..det känns skamligt!!!!!