Hej,
Eftersom jag bara hållit på med trädgården i ca 3 år men är otålig har jag flyttat en del växter många gånger tex kaprifol som nu bor på sin tredje plats och jag känner mig nöjd. Ofta kan jag flytta och kombinera med något annat så blir helheten bra. Jag har svårt att slänga växter men ibland kan man ge bort växter som man har för mycket av eller inte tycker om.
Just nu har jag en klematis "Summer Snow" som skulle växa på en lyktstolpe, problemet är att den tagit över en hel rabatt och det känns som inget kan stoppa den, dessutom är den dålig på att klättra den svingar sig mer. Den skall nog få flytta till berget, det skall bli spännande att se hur den beter sig där.
Jag har en stor trädgård och kan därför flytta runt mycket men just nu är jag mycket frustrerad. Jag hade stora planer för hösten men är gravid och har dumma fogar så jag får inte lyfta

Jag försöker intala mig att jag kan vänta till nästa år men ha svårt att acceptera detta. Jag har också problem att sitta stilla så min plan att skaffa trädgårdsprogram för datorn och sitta där har också gått i stöpet...
Min sambo är dock inte så förtjust i att flytta saker så jag får ofta använda ett års övertalning och lägga fram massa argument innan jag får igen det jag vill. Bla annat därför vill jag också göra jobbet själv.
Ja ja, lycka till med era planer.
/Marie