Bettson jag har gått med fibromyalgi ungefär lika länge som du.
Och det finns inte mycket jag inte provade med resultatet att plånboken blev tunnare och tunnare och andras tjockare och tjockare.
Nu är det så att jag också har en hel del andra besvär (RA, utsliten Nacke, Protes i axeln, Spondylolisthes, spinal Stenos, Problem med mage och tarm osv)
Kunde aldrig gå till en kiropraktiker, dom skulle bara fördärva min redan flera gånger opererade rygg ännu mera. Föreställer mig nästan hur skuvarna lossnar i ryggen
Man lär sig till en viss del att leva med värken. Men utan kunde jag inte gå och röra mig. Och då tar ja medicinen. Även om jag ofta för en kamp med läkaren om vad jag äter och vad inte. Många disskussioner har jag fört med mina läkare.
Voltare gav mig en hel del biverkningar. Men att det var voltaren märkte jag först när jag slutade med dom innan en ryggoperation och flera månader senare började igen.
Men sedan finns det ju också en del mediciner man måste äta för att dom är livsviktiga.
Men jag tror att det inte finns en medicin som inte har nackdelar.
Och fibromyalgien är ju så att ingen patient är lik den andra. Alla känner det på sitt sätt, nej på ett annat sätt.
Det mig hjälpte lite var vaccinet jag fick under några år.
Elisabeth