Blanc Double de Coubert vet jag att Viktoria på Zetas trädgård skattar väldigt högt, och det är ett GOTT betyg (Jag tror att den blir hyggligt stor, ett par meter). Tja, mme Hardy är också väldigt uppskattad enligt henne, men det är en liten nätt ros, som blommar en gång, ca meterhög). Jag kommer förmodligen att införskaffa den senare någon gång... och den förra (förstås...).
Jag tror att babyrosa kan bli lite tråkigt... har själv (som jag kanske nämnde) en babyrosa framtoning i trädgården, och jag har insett att det blir ganska platt och intetsägande. Den senaste säsongen har jag kompletterat med lila-purpur istället (samt glidit in på pastellgult - mycket vackert till lila, men skär sig ibland med rosa), som i Allium Purple Sensation, lavendel, Vallmon Pattys Plum, Clematis Viticella (har tyvärr ännu inte blommat).
Dessutom är det inte att förakta att blanda in olika gröna färger och former i trädgården (ja, det tycker jag i alla fall), för någon gång på sommaren brukar jag vara LESS på allt snuttinuttblommande, och vill vila ögonen några veckor, på gröna gräs och funkior (

ooops, kanske dumt att skriva det i en rosentråd...

). Dessa färger och former konkurrerar ju inte alls med en ros, utan blir en diskret... hur ska man formulera det... uppiffning av rosens omgivning.
Lycka till!