CITAT (Karin i Småland @ 18-09-2006, 20:58)
Jag tror absolut på att det finns "något".
Väcktes en natt av att någon andades lugna och djupa andetag bara några decimeter från min kind på kudden. Precis som någon låg bredvid mig... det konstiga var att jag gjort plats för detta "något" genom att ha flyttat huvudet till ena sidan av kudden. Andetagen slutade inte även fast jag var vaken.....jag vågade inte röra mig men testade med att hålla andan (ifall det var mina egna andetag som förstärktes av kudden), men icke! Andetagen fortsatte ett bra tag tills jag lugnt somnade om. Händelsen glömmer jag aldrig och det inger mig en känsla av att "någon" alltid finns vid min sida och som vakar över mig. Kan tillägga att jag har varit med om exakt samma sak en gång tidigare i min barndom (ca 15 år emellan).
Jo, sånt gör ett starkt intryck. Jag har själv upplevt att jag pratade med min mamma flera veckor efter att hon gått bort. Det finns en gemensam nämnare med din upplevelse och det är nattetid. Jag vet att jag drömde och tror att du gjorde det också, dvs du drömde att du vaknade och upplevde detta och att du sen somnade in djupt igen. Dom flesta såna här upplevelser (alla?) uppträder i samband med trötthet och sömn. Det finns ingen stark gräns mellan vakenhet och sömn, drömmar och verkligheten blandas i en salig blandning.