CITAT (Smuttan @ 20-09-2006, 23:40)
Alla har ett sjätte sinne men alla kan inte använda sig av det då det inte är menat att alla inte SKA använda det.
Man är kallad att födas med ett utvecklat sjätte sinnet och då tar man plats i den livmoder som passar för just dennes kall här i livet.
Det är väldans svårt att skriva om just detta ämne så att även de som inte tror kan förstå vad det är man babblar om.
Visst har alla ett sjätte sinne... MINST!! forskare räknar numera
balans till sinnena.
Men jag antar att det är något "övernaturligt" sinne du menar?? Tacksam för ett utlägg om detta.
"Dejavu" som tidigare nämnts, har jag hört en annan förklaring på:
Att hjärnan (minnet) inte ALLTID är så snabb som man tror: Sinnet (oftast ögat) "SER" en sak- registrerar i hjärnan- efter någon millisekund (iallafall mycket kort tid) när synapserna och dopaminerna har gjort sitt, "kommer hjärnan ihåg":
Detta (synintrycket) kommer jag inte ihåg... MEN jag har ändå varit med om detta tidigare... (tiondelens av sekunder innan)
En MYCKET vanlig förklaring av DRÖMFORKARE, till att folk ser spöken (även mitt på dagen) är att hjärnan hamnar i ett mellanläge mellan vaken och sömn. Då klarar inte hjärnan av att skilja på dröm och verklighet.
Det finns en mängd studier av just detta. Speciellt folk som jobbar oregelbundna tider (skift) "drabbas" av detta. OCH detta kan och HAR ställt till med trafikolyckor inom såväl landsvägstrafiken som järnvägstrafiken.
Givetvis förklarar inte detta ALLT, men om vi kan sålla bort 95% så är väl mycket vunnet?
ha en skön brittsommarhelg!!
b