Det är sunt att förändra, men ganska svårt att släppa taget.
Bra idé om att sätta ut växter i "skogen", kanske inte den riktiga, men i många villaområden finns ju plättar som inte är riktigt något, utan bara glömda.
Själv hade jag en malva som jag inte stod ut med, flyttade den, men tillslut åkte den i en sopsäck, på komposten ville jag ej ha alla frön! Likadant så sorterade jag bort lite av en näva, som jag ställt i full sol, men den trivdes ej och jag har på för många ställen ändå. Hitintills har jag använt mig av att vårda dem på fel sätt, så att de självdör, känns enklare rensa bort visset. Men det tar emot att slänga, ge bort och "adoptera" bort till "skogen" känns bättre. När jag går förbi nybyggda hus är jag lite frestad, kanske man borde ta en sväng förbi och skänka växter, skall se när jag blir modig.
Många har ju satt in annonser i sälj/byt/köp och givit bort växter mot porto, det är också en bra idé. Själv blev jag glad när jag fick iris.
--------------------
Hälsn Cissi i Onsala CITAT | Folk borde byta problem med varandra. Alla vet ju hur man skall lösa andras problem. Ur: Göteborgsposten, PS.
Och det är ju det vi gör här! |
|