Ja, jag tror också att det ligger en hund begraven någonstans när det gäller Natascha Kampusch-historien.
Tydligen hade kidnapparen gjort elarbeten hemma hos Nataschas föräldrar innan kidnappningen och de hade synts på puben tillsammans.
Vad jag förstod så drack Nataschas mamma etc. Lite taskiga hemförhållanden även om hon själv förnekade det under intervjun.
Hon har varit på semester med sin kidnappare, varit och handlat, åkt bil med honom och vinkat till grannar. När reportern frågade varför hon inte börjat skrika hej vilt när hon var ute med honom så svarade hon att han hade hotat att döda alla som hon berättade det för. Men det hade han ju inte fått någon chans till om han satt i finkan.
Jag blev förundrad över hennes sätt under intervjun. Det såg ut som om hon spelade i en inövad pjäs. Och mycket riktigt så vill hon ju bli skådespelare också. Hon betedde sig lite överlägset gentemot reportern.
Och varför rymde hon just när hon fyllt 18, d.v.s. blivit myndig? Var det för att få behålla alla pengar själv? Hon har ju tjänat om det var 12 eller 18 miljoner bara på de första intervjuerna och nu planerar hon dessutom att ge ut en bok.
--------------------
Skåne zon 1
|