Jag har nog också dåliga tävlingsnerver, för jag kommer ihåg när jag skulle göra programridning.
Minituösa förberedelser in till nästan autonom nivå. Jag kommer ihåg att jag red in och hälsade på domaren. Efter det är det ett blankt hål tills jag rider av banan igen. Då frågar jag omgivningen ifall jag gjort programmet.
Och det hade jag. Fast min nervositet höll jag i schack med att förbereda nogrannt. SÅ även om huvet inte var med, så gjorde jag vad jag skulle i alla fall. Fast jag var tvungen att ha mintkarameller med för jag mådde alltid illa innan. Men trots att jag var vimsig så var jag i alla fall snäll. Både mot hästen och omgivningnen.
Men maken........... han blir förbannad, väldigt förbannad, både före och efter. Det var nog både första och andra världskriget som var mitt fel i lördags, och även att han hade ett nageltrång 1963 sjutton år innan vi träffades. Yes, jag hade nog ett finger med i det spelet också.
Är det skillnad på personer eller är det typiskt manligt att nervositet tar sig i uttryck som ilska.
Jag tror nog inte att jag vill fälja med på flera prov. Fast jag måste tänka på hunden förstås. Men ........ nästa sommar ska jag köpa min egen hund och om två år är det min tur. Men jag tror nog att jag skall åka ensam