CITAT (Bettson @ 25-09-2006, 22:09)
Just nu så lagar tonårssonen maten. Annrs skulle jag banne mig ha gått i matstrejk tills han bjussat mig på middagen.
Tänka sig vi som skulle på utflykt, jag får ju honom inte hemifrån på några "vanliga semestrar" så då hade jag önskat middag på fin restaurang. Vi bodde ju billigt och krogen låg bara 150m därifrån.
En god middag och ett glas vin och en stilla promenad i septembermörkret.
Så hade han varit och spanat. Jo då. De tog 200 kr för en trerättersmiddag en lördagkväll. Och det tyckte han var för dyrt.Jag har ju inte precis försökt att dra iväg honom till någon krog där varmrätten kostar tvåhundra.OCh inte har han bjudit mig på fin resturang på tjugo år, så genomsnittskonstnaden för att visa kära frun lite uppskattning kan ju inte tyckas var så hög precis.
Så jag var inte värd tvåhundra kronor en gång. Och inte ens tio kronor i genomsnittskostnad. Gissa om jag känner mig hämndlysten. Funderar bara på var det svider bäst.
OCh det skulle nog vara ifall min hund klarade provet i första försöket. Kan man vänta på hämnd iskallt i två och ett halvt år.

Nämen... Du får ta i och ryta till så att han förstår.
Bättre än en Pizza utan tomatsås som var bränd, felkryddad serverad i en pappkartong ... är du värd