Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Natascha, Vad tror ni ligger bakom egentligen?
          Bettson
          Inlägg 25-09-2006, 12:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag blir mer och mera förundrad ju mera jag läser om denna historia.

Var hon verkligen kodnappad inlåst och sexuellt utnyttjad hos en sjuk person. Eller var det en person som ville hjälpa henne undan en grym mamma.

Och hur kan en artonårong som suttit inlåst i åtta år med stor pondus anställningsintervjua PR- konsulter. Det skulle de flesta vanliga artonåringar inte klara.

Det stinker något någonstans, nämligen pengar. Fast jag undrar vem som orsakat lukten.

Vad tror ni?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Flamingon - växt...
          Inlägg 26-09-2006, 14:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 4 380

det finns inga speciella mallar för hur folk hanterar olika saker. när det gäller natascha så tror jag att hon rätt mycket har levt i en "parallellvärld" för att klara av sin situation och att hon inte riktigt har landat än.

mannen har gett henne tidningar och böcker, han ville ha en perfekt kvinna, och däribland lär ju ett bra yttre ingå?

mannen var ju helt uppenbart knäpp, men vi vet inget om hur han resonerade och såg på saker och ting. hans logik var uppenbarligen helt annorlunda än majoriteten av människor.

ett barn går att manipuleras hur mycket som helst, men så fort barnet kommer upp i åldern och ev övergrepp fortgår tvivlar omgivningen på om saker och ting verkligen är sant. men högst troligt så har hennes relation till honom blivit det "normala" i hennes värld eftersom hon inte haft så mycket mer att jämföra med.

man ska inte tro på allt man läser i tidningarna och man ska inte dömma ut en person eftersom den inte beter sig på ett sätt som förväntas. världen är mer komplex än så.

t ex hur många kvinnor finns det inte som stannar i dåliga förhållanden av olika skäl? och de har ändå haft nyckel till dörren...

--------------------
          "Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj

(taget från en minibok om sanningar.)

Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 07:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon