Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Natascha, Vad tror ni ligger bakom egentligen?
          Bettson
          Inlägg 25-09-2006, 12:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag blir mer och mera förundrad ju mera jag läser om denna historia.

Var hon verkligen kodnappad inlåst och sexuellt utnyttjad hos en sjuk person. Eller var det en person som ville hjälpa henne undan en grym mamma.

Och hur kan en artonårong som suttit inlåst i åtta år med stor pondus anställningsintervjua PR- konsulter. Det skulle de flesta vanliga artonåringar inte klara.

Det stinker något någonstans, nämligen pengar. Fast jag undrar vem som orsakat lukten.

Vad tror ni?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          sudden
          Inlägg 27-09-2006, 07:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 488
          Medlem nr: 8 535

CITAT (Flamingon - växtgalning @ 26-09-2006, 15:04)
          det finns inga speciella mallar för hur folk hanterar olika saker. när det gäller natascha så tror jag att hon rätt mycket har levt i en "parallellvärld" för att klara av sin situation och att hon inte riktigt har landat än.

mannen har gett henne tidningar och böcker, han ville ha en perfekt kvinna, och däribland lär ju ett bra yttre ingå?

mannen var ju helt uppenbart knäpp, men vi vet inget om hur han resonerade och såg på saker och ting. hans logik var uppenbarligen helt annorlunda än majoriteten av människor.

ett barn går att manipuleras hur mycket som helst, men så fort barnet kommer upp i åldern och ev övergrepp fortgår tvivlar omgivningen på om saker och ting verkligen är sant. men högst troligt så har hennes relation till honom blivit det "normala" i hennes värld eftersom hon inte haft så mycket mer att jämföra med.

man ska inte tro på allt man läser i tidningarna och man ska inte dömma ut en person eftersom den inte beter sig på ett sätt som förväntas. världen är mer komplex än så.

t ex hur många kvinnor finns det inte som stannar i dåliga förhållanden av olika skäl? och de har ändå haft nyckel till dörren...

jag håller helt med dig ingen tioåring skulle gå med på en sån här sak för pengar för barn fungerar inte så.

han gav henne böcker och tidningar vilket gör att hon bildat sin uppfattning om hur man ska se ut plus att hon fått ett rikt språk.

långa fina naglar som ser naturliga ut även på nära håll kan man få på 3 timmar - jag brukar själv få såna gjorda.

om man säger till en tioåring att om du säger nåt för att få hjälp så skjuter jag dem som sett och hört det på fläcken - då är tioåringen tyst. dessutom sa hon att hon försökte le som på skolfotot för att folk skulle känna igen henne. och vem sätter sig i TV och berättar att mamman brukade slå henne när mamman väntar i kulisserna? och ingen går med på att bli kidnappad i 8 år för att mamma är dum ibland.. när jag var tio satt jag framför poliskameran och ljög om misshandeln som min mamma brukade utsätta mig för och det var inte lite. det gjorde jag för att hon inte skulle få fängelse och jag och mina syskon skulle slippa omplaceras.

så fort det handlar om intervjuer sätter sig meiakunnit folk och pratar med intervjuoffret om hur de ska göra - och när det gäller sånt här även vad de ska säga.

att hon säkert svarade att hon kom upp ur källaren efter 6 månader kan ju antingen vara en ren gissning som hon tror på eller att kidnapparen sagt det till henne för att hon ska vara snäll och inte vilja dit ner igen.

mycket kan verka tvivelaktigt men jag tror inte att detta är lögn från nataschas sida.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon