Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vem sköter växterna
          iliana
          Inlägg 26-09-2006, 21:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 8 488

Jag och en vännina började för några dagar sedan diskutera vem i hushållet det egentligen var som tog hand om växterna. Hennes make tog hand om trädgården i samma utsträckning som hon, däremot vägrade han befatta sig med krukväxterna inomhus.
          Hos mig och min sambo var det i början jag som vattnade och pysslade med våra krukväxter (har dessvärre ingen trädgård) men allt eftersom har han blivit mer och mer engagerad, när en ny bomma på hibiskusen slår ut, eller när än stickling får blad är han nu lika entusiastisk som jag.

Hur är det hos er? Är ni ensamma om ert intresse eller är ni flera som hjälps åt?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingo
          Inlägg 27-09-2006, 09:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

Utomhus är det jag (mannen) som sköter växterna. Min fru har dock klippt gräset några gånger, fast oftast är det jag det också.

Inomhus har vi tidvis försökt dela på skötseln men det funkar inte, för hustrun kommer aldrig ihåg vattning och ser inte hur törstiga än växterna är.

Nu har hon uttryckt intresse för att anlägga ett trädgårdsland och hålla på med det - något som jag har på att göra-listan men inte har hunnit med än. Får se hur det bli med det...men om det i slutänden visar sig att det blir jag som får sköta det också så blir jag inte ledsen, för jag gillar pysslet, och inte kommer jag att förebrå henne - hon gör så mycket annat bra. wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 19:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon