CITAT (Bettson @ 27-09-2006, 23:33)
CITAT (forget-me-not @ 27-09-2006, 20:51)
CITAT (Pirum @ 27-09-2006, 20:44)
CITAT (forget-me-not @ 27-09-2006, 18:39)
När han väl svarade hördes hans lilla dotter i bakgrunden, hon var alltså hemma från dagis de dagar han "arbetade" hemma.

Låter rätt ok, förutsatt att han skötte sitt jobb.
Vilket han ju inte gjorde eftersom...
CITAT (forget-me-not @ 27-09-2006, 18:39)
han var inloggad men det gick aldrig att nå honom på telefon.
Eller som när man skickade ett IM-meddelande just p g a att han inte svarade i telefonen och skrev "Ring mig omgående" så dröjde det ibland ett par timmar innan han ringde...

Jamen finns det inget mått på produktivitet hos medarbetarna. SÅ man ser vad han gör, eller flexar osv.
Själv har jag till 100 % min arbetsplats hemma. Jag har snarare andra problemet att arbetet tränger sig på mera än vad jag vill.
Att jag tex inte svarar i telefonen kan bero på att jag har ett arbete som måste avslutas utan att jag blir störd. Den som inte lämnar ett medelande den tycker inte att det är tillräckligt viktigt att prata med mig. Jag har irriterat mig enormt över att folk inte är anträffbara tidigare, men jag har insett att så är det.
Det är inte värre än att folk sitter på jobbet och inte vill bli störda. På vilket större företag eller myndighet är någon anträffbar på fredag efter lunch?
Inte specielt många.
Nu är jag den första person att inte gilla fusk, men att alla som jobbar hemma skulle smita undan jobbet eller fuska. Näe...... det går jag inte med på.
Nu har jag inte sagt att alla som arbetar hemma smiter undan arbete.
Den här personen gjorde det (jag arbetar inte där längre).
Ett krav för att den här personen skulle få arbeta hemma var nämligen att den här personen då måste vara
anträffbar hela tiden (det ingick i hans arbetsuppgifter att vara det), vilket han alltså inte var. Men eftersom han låg bra till hos vår kvinnliga chef så fick detta fortgå.