CITAT (Evgeni @ 28-09-2006, 08:07)
Bara en liten kommentar vad gäller att arbeta hemifrån.
Den där raringen som jag har turen att vara gift med, hade sin "arbetsplats " i den " stora staden" i mer än åtta år. Halva tiden var han där, halva tiden arbetade han "hemifrån". Jag kan bara säga att " han fanns aldrig här ". Efter " alla " dessa år, bytte han arbetsplats, och har idag en " normal " arbetstid, och kommer " hem" ca kl 17-18 varenda dag. Och helt plötsligt! Så är han här! Varenda dag!
Förstår ni vad jag menar? Det är alltså inte en " dans på rosor " att arbeta hemifrån
Förstår precis hur du menar, Gillan. Min man har ju ett arbete som han till stor del kan syssla med hemma, det är ju massor av förberedelser som folk kanske inte tänker på. Han skulle kunna jobba dygnet runt. Hade han haft ett jobb på en fabrik med fasta tider så skulle han ju vara ledig när han är hemma åtminstone.
Dessutom ringer folk hit dygnets alla timmar året runt. När vi är borta på semester kan det ringa på mobilen, mitt i natten kan det ringa (fast det är ovanligt) Jag fungerar som nån slags sekreterare som tar emot samtal angående min mans jobb dygnet runt.