Va´för ett tag sen iväg med några bekanta på en Ålandskryssning, på båten va´det mer fylla än nykterhet som gällde för dom övriga passagerarna verkade det som.

Va´jag har förstått på mina barn så får inte yngste grabben åka båten utan målsmans sällskap, han är 19 år, men det gick bra att ta med sig barn i den miljön.

Det jag närmast Tänker på är en kvinna som hade med sig sin jänta, 11-13 år, kvinnan verkade va´ensamstående för hon flirtade loss med hela orkestern och andra män som bjöd på drinkar, jänta såg mest besvärad ut av mammans beteende.

Själv reagerade jag mycket starkt på hur illa mamman betedde sig gentemot den lilla tösen, flirtandet och drickandet, och alla tafsande karlar som va´på den lilla utan att mamman märkte nåt, för hon va´fullt upptagen med att flirta. Det händer tydligen nån gång då och då att barn ses på dom här kryssningarna, själv anser jag det fel att över huvud taget dra med sina barn på fester där alkohol ska förtäras, åtminstånde i större mängder, och allrahelst där barnen riskerar utsättas för mer eller mindre sexuella övergrepp.

Är jag ensammen om att va´kanske
för överbeskyddande mot mina barn? Dom har aldrig sett sina föräldrar onyktra, men det är dom glada för. Nu vill grannarna dra med mig på en danskryss igen, men jag fasar för resan utifallatt nåt stackars barn finns inblandat som sist, jag skulle inte kunna tiga en gång till, såna mammor borde bli av med vårdnaden anser jag. Eftersom jag arbetar med ungdomar som hamnat på glid i livet så vet jag att det är typ såna uppväxtförhållanden dom haft, sorgligt säger jag bara, och vill veta om ni skulle kunna tänka er att ta med en 11-13 årig jänta på danskryssningar där fylla och bråk är mer regel än undantag?