Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rotspärr, Tips om något bra, billigt och enkelt...
          Karrolina
          Inlägg 29-09-2006, 08:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 361
          Medlem nr: 7 322

Hej!

Jag håller på och gräver upp en gammal rabatt i vår trädgård som är invaderad av alla sorters tänkbart ogräs. T ex kirskål och klöver.

Jag tänkte att jag efter att jag rensat bort precis allt ur rabatten så måste den omgärdas av en rotspärr/ rabattkant så det inte sprids in igen från omkringliggande områden. (Jag ska åtgärda dom också, men senare.)

Har ni något bra tips på vad jag kan använda? Jag funderade på att gräva ner tjärpapp runt rabatten men det kanske inte håller så länge?

Sen undrade jag lite om det är bra att täcka hela rabatten med geotextil och täckbark för att förhindra ifall det finns rotogräs kvar. Men det kanske bara är dumt? Bättre att vänta till våren och se vad som kommer upp och rensa igen kanske?

blink.gif blink.gif blink.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lena N
          Inlägg 30-09-2006, 17:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

När jag tog bort en plastmatta för att lägga klickgolv tog jag tillvara plastmattan för att använda som ogrässtopp i trädgården. Har använt två bitar för att täcka mark full med ogräs och som jag planerar att ta itu med till nästa år. Hoppas att plastmattan då har kvävt det mesta av ogräset och på så sätt underlättat arbetet.

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 17:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon