Tusen tack!
På den preliminära beställningslistan står det nu bl.a PENSTEMON barbatus och PENSTEMON serrulatus men den listan är som sagt var preliminär. Jag hinner ångra mig många gånger ännu.

. Beställningslistan blir inte så lång i år. Slutsumman stannar på drygt 300 spänn (7 sorter). Jag har nämligen fått en massa spännande fröer från Östersund av en trevlig och generös forummedlem som börjar på G och slutar på åsis.
Jag har räknat ut att jag kommer att få plats med 340 st 9x9 krukor och då blir det dubbla skift under lysrören när anuellerna ska sås.
Gåsis! Jag skulle med glädje ta emot dina penstemoner nu i höst om jag bara haft möjlighet men jag har ingenstans att ha dom ännu.
Hjärtevännen vet inte om ännu att det ska anläggas en "grusrabatt" i nära anslutning till hans bilparkering..... ja, egentligen så kommer det att tas en bra bit från parkeringen och jag vågar inte framföra det ännu eftersom förhandlingarna om rosor kontra gräsmatta är i ett känsligt skede. Som förhandstips så leder nu rossidan på bättre argument.
Fram i slutet av maj tror jag att den skulle kunna vara klar. Om plantorna har överlet vintern tar jag gärna emot dom då
/Anki