Tjena gustav!
Jag odlar chili inomhus. Min apache som står i bubblare har aldrig ens sett dagens ljus. Det var tänkt att det skulle flytta till växthuset på balkongen under sommaren, men det blev helt enkelt för krångligt med syreslangar, kablar och sånt. Istället har den stått under 110 Watt varmvita lågenergilampor. 110 Watt är i klenaste laget, men en 400 Watt HPS tycker jag känns lite saftigt att ha igång 18h/dygn 365 dagar om året.
Som du säger: plantorna buskar sig otroligt mycket och växer på bredden. min apache är ~70 cm bred och ~25cm hög
Den knappa höjden kommer från att grenerna lägger sig över varandra eftersom de är för klena för att stå upp och tyngs av frukter. Ungefär 5 lager grenar ovanpå varandra utgör höjden. Det blev också en enorm skillnad i storlek på frukterna. 3 gånger så stora blev de frukter från den apache som stod i bubblaren mot dom som stått i jord.
Jag använder hydronäring från Atami och är helnöjd med den. Jag har aldrig haft några problem med plantan sen jag började med den näringen och jag måste erkänna att jag slarvar med rengöringen av tanken

Nu har jag funderingar på att sätta plantan i jord. Undrar hur det går