Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hundbajs, Bra gödning?
          SannaLasso
          Inlägg 22-05-2006, 12:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 311
          Medlem nr: 5 324

Om nån vecka får jag hit min systers tre hundar. De ska vara här under en-två månader beroende på hur snabbt systern repar sig efter en operation.

Min trädgård är inhägnad och jag är inte särskilt morgonpigg så jag har tänkt att bara släppa ut hundarna i trädgården för sina toalettbestyr på morgonen. Koppelpromenaderna får komma senare på dagen när jag har piggnat till ordentligt. smile.gif

Nu lär det ju bli en del morgonkorvar på gräsmattan (hundarna är små så det blir inga stora lass) och jag undrar om jag kan lägga dom i komposten eller om jag måste kasta i soptunnan eller spola ner i toan.

Någon har sagt att hundbajs inte duger som växtnäring men vet någon varför, om det nu är så? Grisar och människor producerar väl ungefär samma slaggprodukter som hundar och sån gödsel är ju användbar av lukten på åkrarna att döma. wacko.gif

Alltså: Är det nån idé att kompostera hundbajs för senare bruk?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          skäran
          Inlägg 07-10-2006, 09:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 8 669

CITAT (SannaLasso @ 22-05-2006, 13:03)
          Om nån vecka får jag hit min systers tre hundar. De ska vara här under en-två månader beroende på hur snabbt systern repar sig efter en operation.

Min trädgård är inhägnad och jag är inte särskilt morgonpigg så jag har tänkt att bara släppa ut hundarna i trädgården för sina toalettbestyr på morgonen. Koppelpromenaderna får komma senare på dagen när jag har piggnat till ordentligt. smile.gif

Nu lär det ju bli en del morgonkorvar på gräsmattan (hundarna är små så det blir inga stora lass) och jag undrar om jag kan lägga dom i komposten eller om jag måste kasta i soptunnan eller spola ner i toan.

Någon har sagt att hundbajs inte duger som växtnäring men vet någon varför, om det nu är så? Grisar och människor producerar väl ungefär samma slaggprodukter som hundar och sån gödsel är ju användbar av lukten på åkrarna att döma. wacko.gif

Alltså: Är det nån idé att kompostera hundbajs för senare bruk?

när det gäller avföring från människan så finns de flesta näringsämnena i urinen, tror även det gäller andra däggdjur.

--------------------
          Zon 1 ! Stråförkortare och Kalksalpeter!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 16:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon