Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Köp ett par nya fötter, Kan rekommenderas
          Bettson
          Inlägg 06-10-2006, 12:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Alla ni som har mera än 10-15- kg övervikt, köp ett par nya fötter eller låt det kännas så i alla fall.

Om man överlastar en bil så knakar både stötdämparna och fjädringen, Man inser att den kan gå sönder.

Men överbelastar man sina fötter så tror man dumt nog att de håller ändå.

I somras fick jag gjutna individuella fotbäddar som i sig var sköna men som inte fungerade. Det fanns ingen dämpning eller otillräcklig sådan.

Jag har köpt bra skor där mina Kalle Anka fötter får plats. Visst minskade värken när man gick korta sträckor men längre sträckor så önskade man nästan att man kunde amputera benen dagen därpå.

Jag har enbart köpt bra skor med utbytbar innersula. Har dock frågat efter mera dämpning. Och se.......

Knallade in på Team Sportia och fick ställa mig på en platta för att prova hur jag belastade mina fötter. De rekommenderade sulor som var svindyra med som stödde mina fötter och var dämpade mera än vad vanliga skor brukar vara.

Och det blev som att köpa nya fötter. För väger man för mycket så tar ju den kroppsegna dämpningen i framförallt hälarna stryk. Då behöver man tillföra lite extra.

För röra på sig behöver man.

Så 500 spänn för att känna det som om man har nya fötter är väl investerade pengar. Rekommenderas varmt.

smile.gif wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 07-10-2006, 20:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Österlena @ 07-10-2006, 19:58)
          Usch det är skitjobbigt det här med onda fötter.
          Jag har fått det också, har aldrig haft det förr. I mitt förra hem hade jag gamla sviktande trägolv och i mitt nya moderna har jag hårda betonggolv. Och nu fått problem med både rygg och fötter.

Kollade på en sida om vad sjukgymnaster kan hjälpa en med och hittade då denna produkt - på tal om skor, inlägg och sulor.

Är det nån här som har erfarenhet av dessa specialdesignade masai-skor?

http://www.mbt-info.se/

Vad är det för skillnad på en naprapat och sjukgymnast egentligen?

Fick för 5 Minuter sedan reda på att en forumskompiss i Österrike köpte idag sådana skor.

Skall bli intressant att höra vad hon tycker om dom

Elisabeth

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 00:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon