CITAT (birgitek @ 08-10-2006, 20:12)
CITAT (AvalonC @ 08-10-2006, 14:13)
Hon har i alla fall polisanmält det, men de sa att hon behövde inte polisanmäla butiken för den ingår i utredningen automatiskt.
Jaha, och hur trevligt är det för parets barn? Mamma polisanmäler pappa för tre limpor cigaretters skull. Även om barnen kanske är små nu så lär de så småningom få veta..... Kanske borde Din vännina tänkt till lite. Lite Ricky Lake-stuk över hela historien
Birgit Ek
Det finns två saker jag inte skulle acceptera av någon, oavsett vem det är.
Det ena är att någon skulle slå mig. Det hade straffat sig.
Det andra är att någon skulle förfalska min namnteckning. Det skulle ta hus i helvete.
För mig är min namnteckning något viktigt. Jag skulle aldrig sätta min namnteckning under något som inte var rätt och riktigt. Heder och samvete spelar stor roll för mig som person och det jag skriver under skall var korrekt. Därför är det en självklarhet att det är endast jag själv som skall använda mig av min egen namnteckning. Min namnteckning oavsett vad den används till är min, bara min och ingen annans.
Bara tanken att en annan person skulle använda sig av mitt namn på ett obehörigt sätt får mig att se rött.
Det är inte värdet av tre limpor cigaretter det handlar om . Det är hur man använder sig av någon annas identitet som jag tycker är upprörande.
Säkerligen finns det andra som inte tycker som jag gör.
Men skulle någon ens försöka använda sig av min namnteckning, som sagt..... hus i helvete skulle vara en västanfläkt.