CITAT (birgitek @ 09-10-2006, 14:17)
Städning är inte särskilt viktigt för mej, håller väl snyggt på ytan så att säga. Däremot är jag ganska noga med att lägga tillbaka prylar efter mej, var sak på sin plats, hatar nämligen att leta efter saker som jag behöver.
Birgit Ek
Vi är nog ganska lika du och jag. Fast min övriga familj liknar inte mig ett dugg. Har plockat och plockat i alla år tills jag gav upp.OCh då blev allt rörigt.
Fast sedan vi köpte eget hus så har jag systematiskt försökt fostra om familjen. Just med att var sak skall ha sin egen plats. Har tänkt igenom garderobsval och inredning något kopiöst.
Hade stor övertalning hos maken i helgen eftersom vi köpte ny inredning till tvättstugan. Jag lyckades få honom att köpa allt som jag behöver hjälp med montering av. Men det var stor batalj för att få hyllan jag ville ha över tvättmaskinen.
Maken tyckte att det var helt OK att ha skogen med tvättmedelspaket, fläckborttagare sköljmedel, klädnypor mm stående på torktumlaren i en enda röra. Han tyckte att en hylla var onödigt dyrt och besvärligt.
Han skulle bara veta att jag planerar att köpa sju tvättsäckar för sortering, en hurts för förvaring. ett torkställ för "rak" torkning av lakan, ett torkställ för plantorkning, en estra hylla för uppställning av symaskin och en hylla för uppställning av ångstrykjärnet.
Men eftersom jag inte behöver hjälp med att montera dessa så smyger de in i huset av sig själv