CITAT (Big Gardener @ 09-10-2006, 18:01)
Anders: Mycket intressant. Jag har hört om en handfull misslyckade försök i varmare läge just eftersom somrarna inte är tillräckliga. Dock är det förståeligt om du har ett varmt och bra mikroklimat och att den dessutom står utplanterad. I kruka är det en helt annan sak.
Flaxss: Jag tror du har missuppfattat e-plantsystemet. E-planta är ett varumärke som inte finns annan stans än i Sverige, möjligtvis i Norge och kanske Finland. Om det finns något med samma namn i Holland är det intressant men knappast samma sak.
jo jag tror åckso det att jag har missupfattat det .
men vidare till trädet så tror jag att dte kan klara sig i skåne . dom som inte har lyckas att få dne till att överleva har kankse inte haft basic om hur man odlar mindre hhärdiga svårae växter . men som sagt detta trädet som personen frågar efter tror jag emd säkerhet att dne klara sig ute MED mitt skydd för dte kommer inte blli så klat i skyddet då det skyddar mot kyla,regn,vind, m.m. som annars är dåligt när dne står oskyddad i marken . MITT skydd plus en massa snö över det skulle trädet någ klara sig på då man inte har bara i krukan som dne är utan sk,yddd