CITAT (Ingo @ 09-10-2006, 16:20)
Fönster putsas när man inte ser ut längre. Returkartonger etc körs iväg när förvaringen svämmat över några gånger. Dammtorkning sker nästan aldrig.
Stämmer bra in här också, speciellt putsa fönster är nog den mest tråkiga städning som finns tycker jag!
Annars städar (oftast jag) när det behövs och kanske lite mindre än så ibland. Är inte så mycket för att städa, gillar det inte, det är tråkigt!
Fattar inte hur ni orkar dammsuga, kamma mattfransar osv. varje dag, finns ju så mycket annat att göra och som man vill göra istället för att städa, vara i trädgården t.ex
Nu tror ni säkert det ser ut som en svinstia här och det gör det nog emellanåt också

men så farligt är det faktiskt inte, det är inte så vi vadar fram i skit i alla fall.
Så är det när både mannen och jag är lika lata
Vi blir nog tvungna att starta med veckostädning så småningom.
Hur gör ni med tvåplanshus? Är ni lika noga med våningen som inte "syns", alltså övervåningen? Det är inte vi, var längesen vi städade där, ser ut som kriget men tycker det är jobbigt nog att hålla ordning på nedervåningen där vi är mesta av tiden. I stort sett sover vi bara på övervåningen. Måste ta ett riktigt röj där men det känns som att det aldrig finns tid (eller lust heller för den delen).