CITAT (Whiskuchi @ 11-10-2006, 19:14)
Jag är mest imponerad över att någon lyckats komma undan licensen så länge, jag klarade mig inte mer än fem år efter att jag flyttat hemifrån :D
Iofs men jag tror inte att tv-pejlare har rätt att tvinga sig in hos folk och inspektera. Så man kan ju fortsätta att hårdnackat neka till alla anklagelser om att man har tv.
Egentligen ville inte jag betala tvlicens mitt första år som tv-ägare. Jag tyckte det var orättvist att vi som bodde i studentkorridor skulle betala dubbel avgift, dels genom hyran då det ingick en gemensam tv i dagrummet och dels för min egen tv på rummet. Jag kollade aldrig på den gemensamma tv eftersom den stod i källaren i grannhuset och jag ville inte kila över dit bara för att glutta på tv några minuter. Men eftersom jag ändå betalade för tv indirekt så tyckte jag det var onödigt att anmäla min. Men sedan betalade föräldrarna min tv licens första kvartalet, sen fick jag forstsätta.
Men jag tycker det är dålig stil att låta bli att betala för sig i 16 år av ideologiska skäl. Då borde jag i konsekvensens namn få låta bli att betala en del av skatten om jag är ideologisk motståndare till subventionerad städning i Lidingöhem. Det blir ju tyvärr anarki i slutändan om alla skulle välja vad de själva vill betala skatt för.