CITAT (Bettson @ 13-10-2006, 09:17)
Förstår inte att det ska vara så svårt att leva sitt liv så att man kan stå för vad man gör. Att vi sedan alla begår misstag ibland, sonar dom och blir förlutna hör väl till.
Fast som i ett samtal jag hade när jag var anställd ekonomichef på ett företag angående mitt och ditt.
Hon tyckte det var konstigt att jag gick ut i receptionen och köpte frimärke till ett privat brev när jag hade frimärke på mitt skrivbord.
Mitt svar var att som chef hade man förtroende och att det var viktigt för mig att visa att jag inte missbrukade det förtroendet. Hon tolkade mitt svar som att det gällde bara chefer.
Återigen blev min replik att om man som anställd inte var kapabel att visa att man kunde skilja på ditt och mitt även i små saker så berättade det bara att man inte var ett ämne för befodran. Denna chej är resturangchef idag och hon talar än idag om att just det samtalet gjorde att hon satsade på sin karriät och blev chef, en väldigt hederlig chef dessutom.
OCh dess politiker som inte inser att deras förflutan ihinner ikapp dom. De är heller inget ämne för befodran. Synd bara att ingen annan insett det.
Tyvärr sitter väl korken i flaskan högst upp.
Fast det som jag tycker är mest anmärkningsvärt är att dessa männisor tycker de har rätt att sätta sig över lagen.
Och att samma regering som tillåter sådanan minsistrar ska sänka sjukersättningen så att alla "fuskande" människor kommer i arbete, och de sjuka får det knapert.
Man mår nästan illa av dessa tidningsrubriker.
Mycket bra skrivet
Det Maria Borelius sysslar med är inte nåt "misstag".
Hon sätter sig själv över lagen, och visar dålig moral.
Såna människor ska bara hålla tyst om att det finns folk som fuskar med bidrag