CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2006, 10:18)
Jag tror knappast att Anna Sjödin är ett sådant föredöme för andra att det får någon inverkan pga hennes fyllebråk. Däremot sänder dom fifflande ministrarna signaler att det är ok att göra som dom gör. Borelius verkar vara ett litet rötägg när det gäller att smita undan skatter och avgifter.
OCh då borde hon faktiskt inte ingå i en regering som ska klämma åt fuskare.
Precis som när jag var ekonomichef och öppet köpte frimörken till privata brev och ville ha kvitto på det dessutom, så visade jag därmed för personalen att jag prioriterar ärlighet. Som sagt korken i flaskan sitter högst upp.
Och ifall man har en regering med rötägg som smiter undan skatt så talar man om att det är OK att göra så. Några andra signaler kan det inte ge.
Eller är det så att resonemanget att man ska sänka sjukersättningen för att folk ska komma i arbete beror på att man själv till vardags fuskar så mycket att man tror att ALLA andra människor gör det också.
Jag börjar luta åt det senare. Dags att dessa politker vidgar sina vyer och dels lär sig att det finns hederliga människor i Sverige och att procent kan betyda olika stora belopp beroende på vad man räknar på.