CITAT (Hannele @ 14-10-2006, 13:03)
CITAT (LadyG @ 14-10-2006, 13:01)
Datorer är jätteroliga, det finns så mycket roligt man kan göra med dem

Några rumsrena förslag?

Spel är hur kul som helst, både på datorer och spelkonsoler. Och det blir ju extra kul när man kan spöa ungarna i spel också. Det är kul med en familj där det är de vuxna som är bättre på spel än kidsen.
Precis som LadyG säger är det kul att göra egna bildspel och sånt också även om det knappt är någon utmaning längre eftersom programen är så larvigt enkla att jobba med och ändå ger väldigt bra resultat.
Sedan har vi ett musikbibliotek på ungefär12000 låtar liggande på datorn (och ja, vi har alla låtarna på originalskivor, vi har inte stulit låtar från internet med Kazaa eller något sånt program

) och där är det trevligt att sitta och pyssla med spelningslistor och såna saker, ungefär som en filatelist sitter och påtar med sna frimärken. Ibland hittar man en låt som det var länge sedan man lyssnade på och så spisar man musik medan man fortsätter pysslandet.
Plus att det är ju faktiskt nästan larvigt kul att bygga datorer och mecka med dem också. Jag förstår precis hus bilgalningar som meckar med sina bilar i garaget hela helgerna känner sig fast jag håller på med datorer istället. Turligt/oturligt nog behöver jag mecka med dem så sällan eftersom de alltid fungerar och det är ju inte så ofta man har nöjet att köpa en massa trevligt saker och bygga nya en ny dator.
It's not the years, honey, it's the mileage.