CITAT (LadyG @ 15-10-2006, 09:47)
CITAT (Leia @ 15-10-2006, 10:41)
CITAT (LadyG @ 15-10-2006, 09:33)
CITAT (Hannele @ 15-10-2006, 00:53)
CITAT (LadyG @ 14-10-2006, 22:54)
Fast i en stad med trottoarer och gatlysen behövs det kanske inte lika mycket, kan man ju hoppas.
Du är fullständigt osynlig i stadstrafiken, i regnet ännu värre, gatubelysningen hjälper inget.
Du borde köra bil nån gång för att inse det.
Reflexväst går lätt att ha till alla jackor. 
Jag kör ofta, bara inte på trottoarerna.
Fast jag antar att du passer övergångsställen ibland?
Personligen svär jag varje kväll jag kör genom stan på väg hem från jobbet över folk som inte har vett att änvända reflexer och ändå går rätt ut på övergångsställen. (oj lång mening blev det...) och Ja, jag vet att jag ska lämna gångtrafikanterna företräde och jag gör det ALLTID. Men använder de inte reflexer är det på sina ställen väldigt svårt att se dem!

De flesta reglerade med trafikljus, de få som inte är det kan man undvika. Det finns gångbanor också, iaf här i Stockholm. Tanken är väl att bilister och gångtrafkanter inte ska behöva samsas så mycket

Fast här i Stockholm stannar minsann inga bilar, om du inte har en polispatrull i närheten. Skulle vilja se fler som du i trafiken

Här i Uppsala är flertalet övergångsställen inte med trafikljus. Vilket gör det svårt ibland att låta folk ha företräde när man helt enkelt inte ser dem.
I Uppsala stannar nog de flesta för gångtrafikanter, åtminstonne upplever jag det så (röt ägg finns ju´alltid....men, men....) Men visst är det frustrerande ibland, när man efter jobbet ska hämta på dagis ett par mil utanför stan och man ska stanna vid x antal övergångsställen.....
lite stavfel...