Jag har högt blodtryck och medecinerar för det. 25 mg Esidrex.
Brukar vara lite jobbigt på sommaren för så verkar inte medecinen så bra.
Men nu mår jag skit helt enkelt. Har haft huvudvärk i fjorton dagar, det ringer i öronen och jag känner mig svimfördig ibland.Samlar vätska osv
Allt detta är symtom som kan uppträda när man glömt ta tabletten. Men det har jag inte gjort, inte en enda gång.
Igår tjatade jag mig till en tid hos distrikssköterskan för att få blodtrycket kollat. Förut låg det med medecinering på 130/80. Det var väldigt motvillit jag fick dom att kolla. Men nu var det trots medecinering 135/95.
Nu har undertrycket stigit mera än övertrycket. De brukar stiga lika mycket vid tex stress. Så man undrar vad det kan bero på. Det kom hastigt och jag hade hämtat ut ny medecin på apoteket när detta började. Har kollat att det är samma sort och styrka.
På tisdag ska jag få ett telefonsamtal av läkaren som ska tala om ifall jag får något läkarbesök eller inte. Det konstiga i alltsammans är att vanligtvis brukar högt blodtryck bli bättre när man vilar men det är trärtom. Det är värst på morgonen.
Är det någon som vet något om hägt bloctryck. Jag har kollat på netdoctor mm men jag blir inte klokare.
Mår skit helt enkelt.
|