CITAT (Evgeni @ 20-10-2006, 08:37)
CITAT (Rossi @ 20-10-2006, 08:06)
CITAT (Evgeni @ 20-10-2006, 07:58)
Nu har jag skött om min a'la Pejori i snart ett år. Den fick flytta in igen, efter ca 4-5 månade utomhus, härom dagen. Och gud nåde den om den inte sätter knopp nu

. Håll tummarna

Men om den har stått ute i vår och sommar så har den ju knappast fått någon kyla. Mina har stått ute hela våren och sommaren också och det är nu jag sätter dem i kyla (8-11 grader) för att sedan efter nyår börja leta efter knoppar och sätta in dem i värmen.
Vad förrrvirrad jag blev nu. Jag kanske inte skulle tagit in den än alltså?
Eller så får jag väl ställa den på övervåningen där vi i alla fall har lite svalare ( som mest 15 grade )

Ja, för mig funkar det att ställa mina svalare nu. Efter nyår kommer det sen knoppar på vissa av mina Epiphyllum och på andra dröjer det några månader till.
Men Epiphyllum är ju inte så kinkiga så det kan hända att det skulle räcka att de har fått det lite svalare på natten om de har stått utomhus.
Själv tycker jag att det är skönt att de står i vårt förråd till efter nyår. De är så stora och ohanterliga och det går inte att få plats för både dem och jul-ljusstakarna i fönstren i december.