CITAT (Bettson @ 20-10-2006, 13:09)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 12:52)
Ja du ska nog knappast salta maten extra iallafall, salt binder vätska och det är inte bra för dig. Hoppas det blir bra nu iallafall, det är ju många som måste äta flera olika blodtrycksmediciner för att hålla trycket i schack.
Ja men jag känner mig som en gammal åldring. Den medecinen ovanpå den som är ovanpå den osv. Ska det va så........
Jag har läst att diabetiker är extra känslia för boldtycksmedecin och att de ska ha lägre tryck, varför det.... Har du någon pejl?
Jag är ingen expert på att förklara men det måste ha att göra med att diabetiker redan är utsatt för ett ökat tryck i de små fina blodkärlen så att man då vill hålla nere det totala blodtrycket så mycket det går. Diabetiker blir ju ofta drabbade av ögonskador t.ex p.g.a det ökade trycket på de små blodkärlen.
Du är ju så pass ung så det borde verkligen följas upp ordentligt, hoppas inte läkaren släpper dig nu. Har du fått svar på alla prover?
Kanske att det ökade blodtrycket berodde på att du tillfälligt samlat på dig massa vätska, vi får hoppas att det bara var tillfälligt i så fall.