CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 18:09)
Det låter väldigt tramsigt tycker jag. Man måste ju tänka på barnets bästa också. Jag tycker det verkar vara olika regler beroende på var man bor. Här i Piteå kommun får jag lägga schemat för hennes dagistider själv så länge jag jobbar...samma sak gäller nu när jag går hemma med HP (räknas som sjukskriven) Jag har ju jobbat natt, tänk om jag bara skulle få ha henne på dagis när jag jobbade?

När jag jobbar kväll är jag hemma 01.30 och dottern vaknar oftast 07.30. De sista nätterna har hon sovit oroligt så det är inte många timmars sömn jag får. I dag gick hon där ett par timmar eftersom mitt nya schema inte börjat gälla ännu och då kunde jag passa på att sova en timme mitt på dagen.
Jag får inte ha henne på förskolan bara för att jag har jobbat. Det gäller bara när vi båda jobbar samtidigt. Och det kan bli rätt slitigt. I augusti jobbade jag 7 sena kvällar i rad och på dagtid hade jag ju hand om dottern. Efter sista kvällen rasade jag ihop och min man fick ta en kompledig dag för att jag skulle få sova ut.
Kan man be om dispens om man jobbar kvällar? Att få ha sina 15 timmar även om man är hemma på dagen?