Det finns många som aldrig får trycket kontrollerat med elforesprover och omtagningar just för att de aldrig tycker sig behöva mer.
Diabetiker och ögonskador, jag behöver ju inte säga mer eftersom ALLA naturligtvis "vet" att alla typ 1 diabetiker dör blinda, med nekrosnjurar efter år av dialys och utan fötter.
de flesta som får ögonskador, får det inte pga av diabetes utan av misskött blodtryck och av åldersförändringar, njurarna börjar släppa igenom äggvitan på diab. pat vid högt tryck eftersom det är delvs njurarna som håller trycket i schack. Och då renas inte blodet ok, och då ökar trycket ännu mer. Man kan få obalans även i natriumet av blodtrycks medicinen, många äldre som får bt-medicin får rekommenderat mer salt på maten pga av nämnda faktum
Mjölk och apelsinjuice är fint att dricka när man som diabetiker får insulinkänning, därför rekommenderas speciellt typ 2 diabetiker att minska på alla mjölkprodukter och om inte annat för blodfetternas skull.
Bettson, hur svullna var inte dina anklar.. Positivt är ju att du har låg puls, frestar inte så hårt på pumpen.
Jga önksar både att du och min gubbe kunde få slippa detta gissel, jag har full förståelse för att orken med allt tar slut.
--------------------
Det är skönt när allt är grönt
|