CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:18)
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,20-10-2006, 21:58)
Är det barnets bästa att vara på någon typ av förvaring och inte med sina föräldrar???? Ska inte förskola/dagis vara ett ställe där man lämnar in ungarna för att ingen är hemma och man absolut inte kan ta hand om barnet/barnen och att detta ska ses som en sista utväg för att klara vardagen?? När man är hemma ska man väl ta hand om ungarna? Den här maxtaxan betalas ju via skattepengar varför ska mina pengar gå till förvaring av barn som har någon förälder som är hemma (som sover, shoppar, har barnfri tid, går till frissan "you name it" jag har hört alla typer av ursäkter till varför man inte tar hand om sina barn trots att man är hemma)???
Nu tycker jag att du är elak. Jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg.
Jag har själv varit hemarbetande men för den skull har jag aldrig någonsin
klagat på att dagis finns för dem som behöver det.
Jag blir också ledsen. Det märks att det är skrivet av någon som inte har den blekaste aning om vad det handlar om. Skulle den fantastiska verksamheten som de håller på med på förskolorna vara någon typ av förvaring liknande fängelser....nä nu blir jag riktigt arg!

Skulle min dotter tvingas vara ensam vaken hemma medan jag sov efter mitt nattskift däremot...då skulle det kunna kallas förvaring. På dagis har hon massor av kompisar att leka med...ja jag påstår faktiskt att det är hennes bästa att få vara med dem några timmar i veckan!

Edit: När man har rätt att ha 15 schemalagda timmar i veckan på dagis om man är arbetslös eller föräldraledig så är det väl ännu sjukare att man helt plötsligt inte ska ha den rätten när man jobbar!?

Det är väl självklart att det är barnets bästa att ha kontinuitet i dagistiderna!