CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:07)
Är jag ensam om att vilja rensa i skåp och lådor..
att vilja ha så lite som möjligt av sånt som ändå inte används.
Har slutat samla på grejer... gett bort det man samlade på förr.
Att välja lägre växter till fönsterbrädorna, bara för att då får man in mera ljus.
När man köper nya lampor, ska de inte bara vara snygga
utan också tåla minst 60 watts glödlampa (helst 75 - 100)
Du säger: vilja rensa i skåp och lådor.............
Jag säger: Har aldrig haft oordning i skåp och lådor sedan vi flyttade in här.
( Hur det var förr, när barna bodde hemma, det ska vi inte tala om. Det är glömt idag.

)
Men det har en naturlig orsak, det har aldrig varit fler än vi två i det här huset. Barnen hade flyttat hemifrån långt innan vi flyttade hit.
Och även om jag faktiskt har blivit en hejare på att slänga saker, så har jag en fantastisk ordning på det jag fortfarande samlar på. Allt har sin egen plats. Och det är helt underbart.
Det där med att välja lägre växter till fönsterbrädorna, där är jag helt inne på din linje. Jag tom fuskar med gardinerna. Flyttar ut gardinfästena bra mycket längre ut än vad som anses " normalt ". På det viset så " stannar " gardinen precis där fönsterkarmen börjar, och tar därmed inte bort nåt ljus.
Dessutom så ser fönstren större ut än de är

. Tror inte ett ögonblick på att det beror på att jag ser sämre. Jag är övertygad om att jag har insett att jag vill ha så mycket dagsljus som möjligt helt enkelt.

. Och det är precis samma anledning till att jag också köper lampor som tål så starka glödlampor som möjligt. Jag har dessutom väldigt ljusa väggar. I vardagsrummet som är på 30 kvm är väggarna kritvita. Det kanske låter sterilt, men det lyfter man bort med färg på det man sätter på väggarna. Nej ,jösses vad långt det blev. Tack och adjö
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!